Al Jazeera English net worth and earnings

Updated: December 1, 2020

The Shows channel Al Jazeera English has attracted 5.94 million subscribers on YouTube. The channel launched in 2006.

So, you may be asking: What is Al Jazeera English's net worth? And how much does Al Jazeera English earn? The YouTuber is pretty secretive about profit. We could make a good forecast however.

What is Al Jazeera English's net worth?

Al Jazeera English has an estimated net worth of about $2.69 million.

Our site's data points to Al Jazeera English's net worth to be over $2.69 million. While Al Jazeera English's real net worth is unknown. NetWorthSpot's expertise thinks Al Jazeera English's net worth at $2.69 million, but Al Jazeera English's finalized net worth is not precisely known.

However, some people have hypothesized that Al Jazeera English's net worth might actually be much more than that. In fact, when considering separate sources of revenue for a influencer, some predictions place Al Jazeera English's net worth closer to $4.71 million.

How much does Al Jazeera English earn?

Al Jazeera English earns an estimated $1.35 million a year.

Many fans question how much does Al Jazeera English earn?

On average, Al Jazeera English's YouTube channel receives 28.03 million views a month, and around 934.25 thousand views a day.

YouTube channels that are monetized earn revenue by serving. YouTubers can earn an average of between $3 to $7 per thousand video views. If Al Jazeera English is within this range, Net Worth Spot estimates that Al Jazeera English earns $112.11 thousand a month, totalling $1.35 million a year.

$1.35 million a year may be a low estimate though. On the higher end, Al Jazeera English may earn as much as $3.03 million a year.

Al Jazeera English likely has additional revenue sources. Influencers may sell their own products, have sponsors, or generate revenue through affiliate commissions.

Al Jazeera English (AJE) is a Qatari state-owned news channel owned by the Al Jazeera Media Network, headquartered in Doha, Qatar. It is the first English-language news channel to be headquartered in the Middle East. Instead of being run centrally, news management rotates between broadcasting centers in Doha and London.